Винищувальна авіація
МіГ-29 — багатоцільовий радянський винищувач четвертого покоління (НАТО - Fulcrum)
• максимальна злітна вага - 18 480 кг
• швидкість:
o максимальна - 2450 км/год.
o біля поверхні землі - 1500 км/год.
• практична стеля - 18 000 м.
• дальність польоту - 1590 км.
• озброєння:
o ракети - 6 Р-27, 4 Р-73
o бомби - 6 тонн
o гармати тип/боєком. – ГШ-30/150
Перші напрацювання проекту легкого фронтового винищувача нового покоління були початі в кінці 60-х років XX століття. В 1969 році був оголошений конкурс на розробку такого літака. В ньому прийняли участь конструкторські бюро Сухого та Яковлева, також Мікояна і Гурєвича. Переможцем було визнано ОКБ «МіГ». Перший політ прототипу був здійснений 6 жовтня 1977, а серійне виробництво розпочалось в 1982 році на базі московського заводу № 30 («Прапор праці»). В серпні 1983 перші серійні МіГ-29 почали поступати в ВПС СРСР. До початку 1985 року перші два авіаполки на МіГ-29 достигли оперативної готовності. В 1988 році МіГ-29 був вперше представлений на міжнародному авіасалоні у Фарнборо. Цій тип винищувачів активно поставлявся на експорт в безліч країн. Було розроблено і випущено багато різних модифікацій, включаючи палубні. Всього до 1991 було вироблено близько 800 МіГ-29. Із 1995-2003 роки в команді 6 літаків МіГ-29 в пілотажні групі Українських Соколів
Cу-27 — радянський багатоцільовий високоманеврений всепогодний винищувач-перехоплювач четвертого покоління (НАТО — Flanker)
• максимальна злітна вага – 30 450 кг
• швидкість:
o максимальна - 2400 км/год.
o біля поверхні землі - 1400 км/год.
• практична стеля -18 500 м.
• дальність польоту -3700 км.
• озброєння:
o ракети - 6 Р-27, 4 Р-73
o бомби – 6 тонн
o гармати тип/боєком. – ГШ-30/150 сн.
В кінці 1960-х в ряді країн почалась розробка перспективних винищувачів четвертого покоління. Першими до рішення цієї проблеми приступили в США, де ще в 1965 році був поставлене питання в створенні наступника тактичного винищувача F-4C «Фантом». В березні 1966 року там була розгорнута програма «Експериментального винищувача» (англ. FX Fighter Experimental). Проектування літака по уточненим вимогам почалось в 1969 році, коли літак і отримав позначення F-15 «Орел» (англ. Eagle). Переможцеві конкурсу по роботі над проектом, фірмі «МакДоннел Дуглас», 23 грудня 1969 було видано контракт на будівництво дослідних літаків, а в 1974 році появились перші серійні винищувачі F-15A «Орел» і «спаркі» TF-15A (F-15B). В якості адекватної відповіді в СРСР була розгорнута спільна програма розробки перспективного винищувача четвертого покоління, до якої приступило ОКБ Сухого в 1969 році. Враховувалось, що основним призначенням літака буде боротьба за перевагу у повітрі. Тактика повітряного бою передбачала у тому числі і ближній маневрений бій, знов визнаний на той момент основним елементом бойового вживання винищувача.
МіГ-29 та Су-27 у Військово-Повітряних Силах України
МіГ-29 та Су-27 стоїть на озброєнні в ВПС, ППО і МА(Морська Авіація) України. Літаки є основним озброєнням винищувальної авіації ВПС України. Є одним з основних засобів боротьби з повітряним противником і призначений для ураження літаків, вертольотів, крилатих ракет у повітрі, а також ураження наземних (морських) об'єктів. Су-27 На озброєні в 831-й Тактичній Авіаційній бригаді в місті Миргород.
Українські Соколи (Ukrayins'ki Sokoly, Ukrainian Falcons) — пілотажна група яка виконує вищий пілотаж на літаках МіГ-29. Cтворена в 1995 році. В команді
|